Caffee Mocca Espresso Quilt

Caffee Mocca Espresso Quilt

sobota, 28 marca 2015

Prezent urodzinowy



Jakby nie patrzeć 2 dni temu stałam się „półwieczną + 1” kobietą. Z tej okazji wymyśliłam sobie taki prezent, który będzie tylko mój. Z reguły tak to bywa, że pani domu dostaje: ściereczkę, talerzyki, lodówkę, wazonik etc. Nie powiem, rzeczy przydatne i praktyczne, ale…. No właśnie – to „ALE”. Czy to aby faktycznie są indywidualne prezenty dla nas, czy raczej dla naszej rodziny? Wiadomo, że baba zawsze będzie zadowolona z czegoś, co przyda się w gospodarstwie domowym. Ja jednak tym razem chciałam, żeby to było coś MOJEGO. Po tylu latach chyba mam prawo, nie? Stwierdziłam, że JESTEM TEGO WARTA (jak w reklamie, hi,hi,hi,,,)

No i stało się, po długich namyślaniach wybór padł na Janome Horizon MC 8900 QCP. Rozpatrywałam możliwość zakupu Janome 15000, ale stwierdziłam, że w porównaniu do tego co potrafi - jest nieziemsko droga. Cena Janome 15000 przekracza o parę tysięcy (w przeliczeniu na PLN) cenę Janome 8900 w komplecie z  bardzo dobrej klasy hafciarką. Tak więc zadecydowałam, że nie ma co się rzucać z motyką na słońce, trzeba wrócić do racjonalnego myślenia. Ja i tak mam bardzo mało czasu na „radosną twórczość” i jestem bardzo szczęśliwa, kiedy znajdę wolną chwilę na to, by usiąść przy maszynie.

Pudło było dość ciężkie, maszyna była zapakowana bardzo solidnie.


Poniżej w trakcie montowania stolika powiększającego pole pracy.
Narzekałam tu już parę razy na mojego Łucznika Telimenę. A to dlatego, że jest kompletnie nieprzystosowana do pikowania z wolnej ręki. Co więcej ma wadę konstrukcyjną polegającą na złym osadzeniu stopki do pikowania, czego skutkiem jest tarcie metalu o metal w trakcie szycia. To spowodowało moją frustrację, ale nie znaczy to, że się pozbędę Telimeny. o co to, to nie, nie zostanie odstawiona na bocznicę. Mam ogromny sentyment do Łuczników. A Telimena przy każdej innej czynności sprawdza się znakomicie, ma ok. 500 różnych ściegów. Niektóre takie, których nie ma w Janome. Tak więc będę korzystać z dobrodziejstwa dwóch maszyn (nie wspominam tu o owerloku, i zabytkowym, 120-letnim Singerze na korbkę, który NADAL SZYJE!!!!).   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...